888 Review

Pukul Rata !

Penulis : Fatin Farhanah Masa : 5:03 PM Comments : 0 Labels :

Tak baik main pukul rata.
Hanya sebab anda tak pernah jumpa orang baik,
anda jangan nak kata semua orang adalah jahat.

Mungkin sebab anda sendiri jahat.
Pasal tu la asek berjumpa dengan orang jahat je.
Kan cas negatif menarik perkara negatif. Ingat ?!
Sama macam firman ALLAH dalam surah An-Nuur

Nak berada dalam kalangan orang baik, kita kena jadi baik dulu.

Walaupun nampak macam takde kaitan ( untuk orang-orang yang tak berfikir ).
Apa yang saya nak cakap kat sini ialah ...
Kita. Akan jumpa. Orang yang perangai sepesen dengan kita.

Kalau kita bukan jenis berkira,
jumpa orang pun jenis tak berkira jugak.

Bukan ke kawan kita melambangkan kita ?
Jadi, orang yang kita jumpa pun melambangkan kita jugak :)

Renung-renungkan.
Jangan terlalu selesa menuding jari pada orang.
Ingat !
4 jari lagi tuding arah sendiri tau.

Muhasabah diri.
Ubah apa yang patut diubah.



No comments:

Post a Comment