888 Review

Dulu !

Penulis : Fatin Farhanah Masa : 7:46 AM Comments : 0 Labels :

Dulu lain. Sekarang lain.

Dulu ada biskut macam pepero sekarang.
Pastu pegang gaya nak hisap rokok waktu nak makan.

Dulu ada main tikam tikam 20 sen.
Hadiah dia misteri gila.
Walaupun akhirnya cuma dapat benda ntah hapa-hapa.
Kalau nasib baik sikit ... dapat la jam.

Dulu ada Tora.
Beli sebab nak mainan dalam dia je.
Walaupun kecik ... tetap jugak nak beli.
Konsep Tora tu sama lah dengan Kinder Joy sekarang.


Image result for cekedis zaman 90an
Nak beli ni siap kena bersoal jawab dengan mak.

Dulu ...
Rasa masa terisi dengan perkara berfaedah sangat.
Walaupun bukanlah berfaedah dalam erti kata yang sebenar,
cuma ...
sempat lah berkawan dan buat kawan time main guli atau tuju selipar.


Image result for tuju selipar

Bukan macam sekarang.
Kaku. Beku. Kejung je semua orang dengan gadget masing-masing.


Image result for permainan zaman sekarang

Tak proaktif langsung.



No comments:

Post a Comment