888 Review

Mati itu-- PASTI!

Penulis : Fatin Farhanah Masa : 8:53 AM Comments : 2 Labels :
Sedih. Pagi-pagi lagi dah dapat berita kematian. Rasa tak best. Sepatutnya permulaan hari dimulakan dengan perkara yang hepi-hepi tapi hari ni-- hmmm. Terasa suwey.

Astaghfirullah al azimmm-- tak baik cakap macam tu kan. Dalam Islam tak ada istilah suwey-muwey ni. Tak pernah wujud pun perkataan ni, so tak baik ok. 

"Setiap yang bernyawa akan merasai mati'

Pegang ayat ni kuat-kuat, kemas-kemas, ketat-ketat. Oh! tapi dalam citer melayu ada 'suwa suwey ke moning'. Tengok citer P Ramlee. Seniman Bujang Lapok kot. Ntah la. Lupa.

Hanya mampu menyedekahkan al-Fatihah saja dan sebut innalillah bila dapat perkhabaran macam ni. Tak dilupakan bacakan Yasiin.

Yela, apa lagi yang mampu dilakukan? Yang terbaik untuk dibuat selain itu? 

Hidup ni memang menyeronokkan.

Gila tak seronok!

Ada wayang, ada bowling, ada karaoke. Macam-macam ada lah. Ada mall yang besar-besar gedabak pastu harga barang semua nak mahal-mahal je macam rakyat Malaysia ni kaya-raya semuanya.

Nak-nak dekat Malaysia ni, kualiti semua benda tu baik-baik belaka tapi tak sampai tahap terbaik lagi kalau nak dibanding dengan negara-negara yang lebih maju dari Malaysia. Masih perlukan improvement. Takpe-- takpe, masih ada lagi 6 tahun nak capai semua tu.

But still mampu buat semua orang melagho.

al-Fatihah untuk sahabat 1 kampus saya, Farobi Azmi b Jailani.

Walaupun cuma kenal nama dan rupa, tak rapat pun tapi apa salahnya kan mendoakan yang baik-baik untuk rakan yang pernah berjuang dalam lapangan yang sama :')

al-Fatihah.

MATI ITU PASTI.


Hidup bertanya kepada mati, "Kenapa manusia sukakan aku tapi bencikan kau?"

"Kerana kau adalah keseronokan yang penuh dengan tipu daya tapi aku-- hakikat yang memeritkan" balas Mati dengan sugul.


2 comments: