888 Review

Kereta belakang buat laka-laka

Penulis : nurinafarhana Masa : 11:49 PM Comments : 0 Labels :
Ni cerita kelakar. Sumpah kelakar. Yela, kalau tak kelakar takkan la satu kereta tergelak bagai nak rak. So, nak share la dengan korang. Tak best la kan cuma gelak sorang-sorang je. Kita mesti la gelak sama-sama--. Baru la betul ketawa bersama, menangis bersama. Haaa-- kan--?

Tapi macam mana boleh jadi satu kereta tergelak tu? Sebab benda ni berlaku dalam kereta.

Kisahnya bermula begini-- (bayangkan--)

Aku baru je balik dari follow member adik aku balik umah dia. Umah dia-- sumpah jauh. Jauh gila. Geleng kepala aku. Dah masuk simpang, masuk simpang lagi. Dah keluar simpang, jumpa selekoh tajam pula. Selamat meredah selekoh tajam, lalu pula jalan kelapa sawit. Kiri kanan gulap gulita. Takde cahaya langsung. Macam meraba-raba aku driving tadi walaupun cahaya kereta menyuluh cemerlang kawasan gelap tu. Seram juga tadi kejap. Tadi la--. Sekarang ok dah. Degupan jantung kembali normal. Pheww.

Ok, malam ni aku drive paling sopan dalam sejarah. Perlahan sungguh sampai beberapa buah motor berjaya memotong kereta yang aku drive dengan cemerlang. Bayangkan la kalau dah motor pun boleh potong, memang macam siput la aku driving tadi.

Tahu kenapa aku ukur kelajuan pemanduan aku dengan jumlah motor yang berjaya memotong kereta aku? Sebab-- meter kereta aku rosak. Ok sekian saja sesi pembocoran rahsia. Sambung semula story.

Tahap kesiputan pemanduan aku, aku kira mengakibatkan beberapa buah kereta yang follow bontot kereta aku dalam keadaan tersemput-semput. Mana taknya-- kereta semua canggih manggih kau-- apa kelas bawa tahap siput. Harus la bawa dalam kuasa kuda, baru nampak wow sikit walaupun di malam gelap, siapa je yang nak heran?

Sampai aku berbicara di dalam hati 'kalau nak potong tu-- potong saja lah wahai kereta-kereta belakang coz aku takkan lajukan tahap pemanduan aku'. Then satu, satu potong sampai la dekat kereta lagi satu ni ---. Kereta dia macam takde tanda-tanda nak memintas. Asyik follow. Tengok dari gaya suluhan lampu 'hmmm kereta mahal ni belakang aku ni'.



Lampu kereta dia tu macam dekat atas ni la. Sebijik lampu ni. Suluhannya-- memang mampu menyilaukan mata-mata yang rabun cahaya macam aku ni. Bukan main memancar-mancar dengan gemilangnya lagi bila terpantul dekat cermin pandang belakang tu.

Tapi akhirnya kereta tu pintas kereta aku juga. Dah boring follow kereta siput ni kot--. Lepas je kereta tu pintas kereta aku, terus 1 kereta gelak. Tahu kenapa?

Rupa-rupanya kereta tu spisis dengan kereta yang aku bawa je la weh--. Kereta Wira. Lampu je kemain mewah macam BMW. Oh! aku tertipu. Eh! Tak, tak! Kami tertipu. Kahkahkah.


No comments:

Post a Comment