888 Review

Gunalah YES 4G

Penulis : nurinafarhana Masa : 12:55 PM Comments : 74 Labels :

Sejak aku pindah masuk ke rumah baru sem ni yang tidak dilengkapi dengan kemudahan wifi, aku telah berjaya mempengaruhi beberapa orang kawan aku untuk menggunakan perkhidmatan mobile internet yang terpantas iaitu YES. Yes...tahniah untuk aku kerana berjaya menjadi promoter yang berjaya namun tak bergaji. (Kasihan). Well, tengok tajuk pon dah tahu dan dah boleh nampak yang aku dalam usaha nak promote barang yang bukan dijual oleh aku. (Ceh! Dah la tak dapat komisen walau sesen pon). Sebenarnya memang berbaloi guna YES ni. Tak tipu *dengan gaya bersumpah dan muka innocent* walaupon aku baru guna tak sampai sebulan dengan super RM68 dengan kekuatan 4GB. Sekarang aku dah guna 80% dari 4GB tu. Ini bermakna aku kena kurangkan aktiviti tengok utube aku untuk mengelakkan lagi 20% dari 4GB tu terbazir begitu sahaja tanpa sempat aku buat assignment.  Yeah Patin. Berusaha! (Wah! Kemain azam, tekad dan semangat aku. Kikiki)

YES ni ada 4 pakej untuk bayaran tiap-tiap bulan. Super RM48 dengan 1.5GB. Super RM68 dengan 4GB macam aku dan member aku guna sekarang. Super RM98 dengan 6GB dan Super RM168 dengan 10GB. Ianya ada promotion. Promotionnya ialah *bunyi dram* untuk 3 bulan pertama penggunaan akan dapat free 1GB. Ini bermakna 1.5GB akan jadi 2.5GB. 4GB akan jadi 5GB dan macam tu lah seterusnya selama 3 bulan. Rasa teruja tak?

Bagi yang light users, ambik la super48 yang ada 1.5GB tu sebab korang cuma guna internet untuk bukak e-mel, baca berita and download apps je. Bagi steady social users macam iolls, ambik la super68 yang ada 4GB tu. Iolls memang suka and kerap kemaskini status bergambar siap dengan pakej video lagi. (Auta je lebih. Padahal takde pon. Ok, bye). Super 98 pulak direka untuk pengguna berkuasa tinggi. (Iolls bukan pengguna berkuasa tinggi sebab tu cuma guna super 68 tskkkt). Super 98 sesuai untuk yang suka hantar fail gedabak gedabak, suka main game online dengan yang suka multi-tasking;sambil buat kerja sambil main game. Report dekat bosss. Adik aku kata spesis-spesis mat pot ni aka kaki repot ni memang tak boleh hidup dengan aman dan bahagia la dalam kalangan budak poli dia. Kena aim sentiasa. Ah! Ingat aku ghisau. (Dalam hati kecut jugak sebenarnya kalau aku ada dalam situasi tu). Baiklah, untuk super 168 dengan kekuatan GB sebanyak 10GB ianya sesuai untuk pengguna video tegar. Adakah anda pengguna video tegar? Bertukarlah kepada YES dengan pakej ke-4 iaitu super 168. Haha. Bimbo habis haku nih. Biasanya pengguna video tegar ni dia suka menonton secara online, share video online and suka skyping/video call.



say yes to YES 4G

Saya seorang bergerak aktif ke sana ke mari dan saya perlukan internet di semua tempat saya pergi. Bak kata promoter YES yang sebenar "Apa guna pakai smart phone tapi takde internet. Takde function you know". (Err, ok ==') Ya, saya perlukan YES 4G untuk internet dimana-mana sahaja. Dengan 1 device saya boleh berkongsi dengan 5 rakan. Dengan 1 akaun saya boleh berkongsi dengan seisi keluarga. Internet dimana-mana sahaja dengan YES 4G. (Dalam kereta, dalam cafe yang takde wireless, carpark bukan kapak even dalam jamban pon. Eh!) Buffering? Hah, dah takde dah semua tu kalau nak tengok video dan itulah YES 4G. (kalau aku adalah seorang promoter sah YES Berapa agaknya komisen yang aku boleh dapat dengan cara promosi aku ni?)



Untuk internet dimana-mana sahaja even dalam jamban pon (dijamin) aku cadangkan korang gunakan modem ni
.
.
.
.


YES huddle 4G Mobile Hotspot

atau ni

.
.
.
.

YES huddle XS 4G Mobile Hotspot
Kenapa? Yes, soalan yang bagus. (Eceh, sebab bercerita pasal YES 4G, every part aku nak selitkan perkataan Y.E.S selagi aku mampu. Motip kau apa Dak Patin?) Sebab modem ni boleh dimasukkan dalam kocek korang . Aku guna yang huddle 4G yang hitam tu tapi agak semak jugak la menda tu sebab saiz dia dah lebih kurang dengan saiz sebuah handphone. Ianya akan memberikan korang perasaan seolah-olah korang membawa keluar 2 handphone sekaligus dalam satu-satu masa. Tu untuk yang ada handphone 1. Kalau yang jenis macam member aku yang ada banyak handphone sebab simkad DIGI, CELCOM and MAXIS semua dia ada, bayangkanlah berapa banyak kocek yang dia perlukan untuk isi semua tu. Nak tambah dengan huddle sebesar handphone tu lagi. Pening! Pening!


Oleh itu aku galakkan korang ambik YES huddle XS 4G. Yang ni kecik. Comel je. Tak makan space yang banyak tapi harga dia mahal sikit lah dari huddle 4G tu sebab yang ni latest untuk modem bersaiz kecik keluaran YES. Gen2 untuk huddle 4G. (Bukan kereta je tau yang ada GEN2). Huddle XS 4G ni tarik signal kuat sikit dari huddle 4G. Masa untuk dia bertahan pon lebih lama. Aku kira kalau huddle XS ni digunakan non stop dari lepas di cas, dia boleh bertahan sampai 1 hari. Baru korang akan cas semula. Huddle gen1 hanya mampu bertahan 7 jam je. 7 jam pon lama wooo. Korang boleh berfacebook selama perjalanan korang dari JB ke KB. Tak la bosan sangat perjalanan korang nanti. Hehe. (Promote habis-habisan aku nih).  

Nak tahu lebih lagi? Berminat? Pergi la dekat booth YES dan tanya la promoter dekat sana selanjut-lanjutnya yang korang mahu. Ah! Penat aku jadi promoter tak berbayar. Stress! Stress! I need my paymeeeennntttt! *latar spongebob yang sedang mencair*

74 comments:

  1. wah bagusnya... laju connection dia ek?

    ReplyDelete
  2. Tq atas pencerahan..baru beli..hope line die ok..stress pakai celcom line lmbap..:-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. UR WELCOME. seronok bila entry ni bermanfaat kepada pembaca :) And jgn risau, in shaa Allah line dia tiptop :D

      Delete
  3. Tq atas pencerahan..sy pon baru pakai yes.hope line die ok..sblm ni pakai celcom..lembap.stress!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stress kan bila line lembap. Harap lepas ni tak stress lagi :)

      Delete
  4. salam..hi...harga nk register,berapa...tq..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak boleh rujuk entry ni : http://nurinafarhana.blogspot.com/2013/05/harga-register-yes-4g.html

      Delete
  5. assalam..kejap2..yg nk boh wifi di umah tu yg mana satu ek?mcm wifi di umah je la..xperlu g mana2..dudk umah ja..huhu(tlg balas eh)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak boleh baca di entry ni :)

      http://nurinafarhana.blogspot.com/2013/05/yes-4g-khas-untuk-rumah.html

      Delete
  6. assalam..kejap2..yg nk boh wifi di umah tu yg mana satu ek?mcm wifi di umah je la..xperlu g mana2..dudk umah ja..huhu(tlg balas eh)

    ReplyDelete
  7. Assalam..nk tanya ni..yg mana satu nk boh wifi di umah? mcm leh tgok intrnet melalui hp dan laptop..skg ni saya pakai Super 48 yg cucuk2 dlm laptop tu..hihikk (harap balas ek.. )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila ke entry ini ye :) tq :D Harap entry ini dapat bagi pencerahan kepada awak :)

      http://nurinafarhana.blogspot.com/2013/05/yes-4g-khas-untuk-rumah.html

      Delete
  8. Takat ni pakai macam mana? masih ok ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok. takde apa2 masalah. Try la tapi check dulu coverage YES di tempat awak :)

      Delete
  9. Line dia limited ke atau unlimited?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Line dia unlimited tapi bila dah habis quota dia jadi lembab. Asek buffering je. Little bit sakit hati jugak la.

      Delete
  10. Jdi bagus ke klau sy langgan pakej super 79 untuk rumah punya. Sbb sllu buka youtube dgn banyak download?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik ambik yang super 98 sebab super 79 takut quota cepat habis. Kan awak suka download dan buka youtube. Semua tu guna mb yang besar :)

      Delete
  11. Ohh okay terima kasih atas information yg awk bgi ^^

    ReplyDelete
  12. Slm, nk tya coverage yes ni cnae yer, seme tmpt dpt ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm, setahu saya tak semua tempat lagi yang ada coverage ni. Apa-apa pun awak boleh la pergi dekat booth YES berdekat awak and tanya lebih lanjut pasal ni ye :)

      Delete
  13. Stress sangat, baru 3 hari guna Yes HuddleXS 4g dah slow walaupun super 78.. Boleh ka nak tukar ke Pelan Yes Zoom.. Rasa menyesal ambil Yes HuddleXS 4G, sebab limited

    ReplyDelete
  14. Boleh kaa kita guna Yes HuddleXS 4g nak tukar ke Pelan Yes Zoom dalam tempoh kontrak.. Terima kasih

    ReplyDelete
  15. mmg 4G cpat reduce kuota ke?? Sdih saya. bru ja jd pngguna hri ni.. dr 4GB tnggal 200mb lbih ja lg.. video x lbih dr sminit. download game kt phone 1 ja. pstu tgk fB.. Kenapa? Kenapa?

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum cik adek farhana...sy nih bercdg nk ambk superpostpaid plan tau...tp,yg sy nak tau satu jew...cmner klu bile kite roaming dan menggunakan free wifi bile roaming tuh...sbb yes 4g nih sbnrnye xdew internet support kt luar negara...pliss..mohon pencerahan...klu blh tlg emailkan penerangan cik tuh kew puteraperak.hafiz(at)yahoo.com ...tq

    ReplyDelete
  17. assalam..bru nk bli yes eaok..he..tp tgh pikir lg..jom visit my blog.. i'm new here.. :)
    http://hanifahibrahim.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy nk jual yes 4g yg huddle kcik molek tu..sis brmnt ke..sis area mne

      Delete
    2. Sye berminat nk bli wssp 01132592950

      Delete
    3. Saya mencari huddle YES yg masih elok conditionnya....jika berminat nak jual boleh whatapp saya di 018-9169170

      Delete
    4. hai... saya nak letgo huddle xs putih .. siapa2 yang berrminat boleh whsp 0133588385.. sekali dengan chaarger +usb + manual guide n box.. baru pakai setahun.. dan baru terminated .. cod area shah alam sahaja ..

      Delete
  18. Msh ok ker wifi yes ni skang? Brp sebulan?

    ReplyDelete
  19. Macam mana nak guna call free n msg free dia ek ?

    ReplyDelete
  20. Sapa2 yang ada moden yes bleh dpat 20-30 gb 1 bulan nk info call 0177883474 mizan

    ReplyDelete
  21. Sape2 nk jual huddle yes bgtahu sy yea. Leh watsapp +60106258851

    ReplyDelete
  22. Sape2 nk jual huddle yes bgtahu sy yea. Leh watsapp +60106258851

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai... saya nak letgo huddle xs putih .. siapa2 yang berrminat boleh whsp 0133588385.. sekali dengan chaarger +usb + manual guide n box.. baru pakai setahun.. dan baru terminated .. cod available :)

      Delete
  23. Nak tanya, abg saya beli super 79, sbb dia belajar, jadi bulan2 tu berapa ye bayaran nye? Masa kat service centre Yes tak berapa paham penjelasan dia.

    ReplyDelete
  24. Nak tanya, abg saya beli super 79, sbb dia belajar, jadi bulan2 tu berapa ye bayaran nye? Masa kat service centre Yes tak berapa paham penjelasan dia.

    ReplyDelete
  25. YES cepat abes quota la...x guna pon quota abes...

    ReplyDelete
  26. Sangat tak puas hati..dah 2 bln pkai yes ...quota dia sgt..sgt ...sgt cepat habis...saya pun 8gb..dlm masa 4 hari shj dah habis...dgn hanya sekadar on wifi mlm sahaja....

    ReplyDelete
  27. Saya guna pakej GEN YES 4g... 4gb rm41.9 sebulan.... hehe

    ReplyDelete
  28. dah terkena smp 6(ENAM) hari deret takde internet, bile telefon ckp modem la itu la ini la, jenis taknak ngaku salah, kredit telefon hbs lbh rm25 dok kol yes, tp masalah tak selesai2, dah la ade buat bisnes kecik2 ikut fb, rugi byk dh kat situ, pada yg nak langan yes ni harap jgnnnnn la gune,kalau tak 2 tahun la merana

    ReplyDelete
  29. macam mana nak sambung via wi - fi... buntung dah ni..

    ReplyDelete
  30. macamana nk tukar dia punya bateri? kat ne ade jual dan berapa harga nya?

    ReplyDelete
  31. kalau pakai sim lain boleh x kat huddle ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. huddle tak guna sim. Broadband yang guna sim.

      Delete
  32. Boleh untuk kegunaan laptop sekali ke?

    ReplyDelete
  33. Spa yg nk id yes murah sya jual.. pm telegram sya @mzzamrin . Wchat zamrin04 . Smurah rm 50 350 id

    ReplyDelete
  34. Spa yg nk id yes murah sya jual.. pm telegram sya @mzzamrin . Wchat zamrin04 . Smurah rm 50 350 id

    ReplyDelete
  35. Kat mana nak dapatkan bateri yes 4gb model lama

    ReplyDelete
  36. Macam mne cara top up yes..makasih kak

    ReplyDelete
  37. Simkad yes boleh guna hp lain tak.

    ReplyDelete
  38. Zoom putih boleh masuk id qouta ke..?

    ReplyDelete
  39. Adakah zoom putih masuk id qouta plan rm68..?

    ReplyDelete
  40. berbaloi ke pakai yes ni area bandar kuala terengganu? sy nk pakai utk buat assignment je. almaklumla wifi poli slow 😂 langgan data pun cpt je habis

    ReplyDelete
  41. Salam. Kat mana nak beli batri huddle. Tq

    ReplyDelete
  42. Salam sape ada of Yes nk jual bleh whtssap 0137769546

    ReplyDelete
  43. Bang nak tanyak. Kalau lama talak sambung, lepastu nk sambung lagi adah denda tak,

    ReplyDelete
  44. X semua coverage ade. Ssh jgk. Time tu nk guna xde tenet.skunk amik pkj 48. Kontrak 2 thn. Dpt tel yes LTE 1. Da rosak pon. Msih ade waranty. Ge boot yes tnya . Ktnya rosak sbb ade pnah natuh. Msuk air lah. So waranty x blh cover. Sia2 je. Da tel x blh nk cas. . Kt mna nk repair x taw. Ade spa tau bateri tel yes blh beli kt mana

    ReplyDelete
  45. hai... saya nak letgo huddle xs putih .. siapa2 yang berrminat boleh whsp 0133588385.. sekali dengan chaarger +usb + manual guide n box.. baru pakai setahun.. dan baru terminated .. cod available.

    ReplyDelete
  46. Nak ID yes free tiap bulan, unlimited wasap saya.. Wasap.my/60139678732

    ReplyDelete
  47. Saya nak letgo huddle yes 4g xs. Baru terminated sthun guna. Boleh wssup sy 013-4219604

    ReplyDelete
  48. Salam. Sy nak letgo huddle xs yes 4g. Hrga boleh bncg. Wssap 013-4219604

    ReplyDelete
  49. Cm mana cara2 nak boh top yes 4g klu kita nak pakai kertas top up tu

    ReplyDelete