888 Review

Warm Bodies : He's still dead but He's getting warm

Penulis : nurinafarhana Masa : 1:29 PM Comments : 6 Labels :
Segmen wayang di hari ini yang dikelolakan oleh DJ KBKB aka Kak Bedah Kampung Bananana ingin berkongsi pendapat dan pandangan dan juga komentar penonton bagi cerita WARM BODIES yang baru sahaja ditayangkan 2 hari lepas.

Warm Bodies ... "He's still dead but He's getting warm"

 Trut trut. Trut trut. *telefon berbunyi macam wonderpet*

DJ KBKB : Ok, nampaknya kita ada pemanggil. Helo, siapa di sana?
Pemanggil : Assalamualaikum DJ KBKB. Nama saya Berakit-rakit ke hulu berenang-renag ketepian bersakit-sakit dahulu bersenang-senang kemu Dian.
DJ KBKB : Panjangnya nama awak, nak panggil apa ni? 
Pemanggil : Panggil Dian.
DJ KBKB : =='. Ok Dian, bila awak menonton cerita ni dan apa komen awak? Nak bagi berapa bintang? 1 sampai 5 sahaja rank nya.
Pemanggil : Banyaknya soalan. Ingat Dian ni tukang amik order dekat kaunter McD ke?
DJ KBKB : (.....)
Pemanggil : Saya baru je tengok cerita tu semalam.
DJ KBKB : Apa komen awak? *tak sabar nak tahu*
Pemanggil : Eh! sabar la! Nak bagi tahu la ni.
DJ KBKB : Suka suki kau je nak marah aku! Ingat rancangan ni kau yang punya?! *dalam hati*
Pemanggil : Komen saya .... c-c-cerita ni b-b-best. T-t-tak r-r-rugi ten-tengok. S-s-saya nak bagi 10 b-b-bintang dari 5 bintang.
DJ KBKB : Awak bercakap bahasa apa ni?
Pemanggil : Bahasa zombi. *gelak seram macam pontianak*
DJ KBKB : Saya ingat bahasa orang gagap + tak paham bahasa. Orang suruh bagi takat 5 bintang kau pergi bantai sampai 10 bintang. Kau ingat nak bagi free honey star dekat kau tu murah ke?
Pemanggil : Wat ever lah Kak Bedah Kampung Bananana. Baiklah pendengar sekalian dengan ini saya ingin mencadangkan anda yang di luar sana yang bercadang nak tengok movie tapi tak decide lagi nak tengok movie apa pergi la menonton WARM BODIES. Awesome angat dan kau takkan rasa membazir duit beli tiket macam saya beli tiket tengok citer AKU TERIMA NIKAHNYA walaupon cerita dia kalau korang tengok betul-betul serupa dengan keadaan yang berlaku antara Palestin dengan Israel. Pengarah mengilustrasikan yang orang Palestin tu adalah zombi dan Israel tu pejuang-pejuang yang menentang zombi dan puak-puak bonnies. Kadang-kadang cambangang gak citer ni. Ada je part tak logik macam kereta yang dah lama tak di isi minyak boleh la pulak bergerak. Kereta tak nak yang murah-murah. Nak pilih kereta pelumba F1 je. Kereta Myvi ke Viva ke Preve ke tak nak. High standard ey kau pengarah! Baiklah, segmen wayang bersama DJ KBKB berakhir di sini. Selamat menonton.
DJ KBKB : Woi! Ni rancangan aku la! Baik lah penon ..... ton.

Silent pool : Bedah, dah! Rancangan awak dah tamat. Sekarang masa siaran lain pulak.
DJ KBKB : Tapi saya ...
Silent Pool : Takde tapi tapi. Dah!

DJ KBKB pon keluar konti dengan pergerakan zombi sebab terlalu kecewa rancangan di sabotaj oleh pensabotaj yang tidak di sangka-sangka. Since that day DJ KBKB akan sengaja mematikan talian pemanggil yang bernama Dian sebab takut terjadi macam dulu ....

(Cerita rekaan yang merepek gilos babeng. Cambangang)

6 comments: