888 Review

Macam mana nak delete blog?

Penulis : nurinafarhana Masa : 7:46 PM Comments : 0 Labels :
Beberapa sem lepas aku kena buat blog sebab tu macam tugasan individu untuk pemarkahan satu subjek ni. Lecturer menghendaki orang yang dah ada blog pun still kena create new blog so now aku dah ada 2 blog dalam satu akaun. Macam semak,kan? bila ada banyak-banyak blog tapi yang kita manage cuma 1. Demi mengelakkan kesemakan ini, aku ambik keputusan delete blog assignment tu. Cuma tinggalkan blog official aku. Dan kebetulan Cik Pwincess ada tanya juga kepadaku macam mana nak delete blog, kira entry ni khas untuk dia la. Haaa macam gituuuuu.

Ok, jom kita start :)

1. Kena la sign in blog dan memiliki blog. Kalau tak sign in tak boleh la nak access ke blogger dashboard. Kalau takde blog pulakkkkk ko dah kenapa tetiba nak ada intention delete-delete blog segala! Are you ok? Mungkin soalan tu kot yang patut ditanya kepada kau yang macam ni. Hmmmm.

2. Then, korang cari icon kelabu yang ada lambang macam surat titah perintah raja-raja melayu atau post list icon  yang istilah blogspot guna. Klik drop-down menu belah kanan icon tu. 




3. Pilih setting.

4. Dalam setting tu bahagian laaaaasssttt sekali ada OTHER. Sila tengok bar belah kira. Haaa nampak? Klik tu cepat!

5. Dekat bahagian atas page bawah 'Blog Tools' klik Delete Blog.

Selamat je korang tekan 'Delete Blog', sekembalinya korang ke blogger dashboard, sistem akan tunjukkan dekat korang yang korang dah pun delete satu blog yang korang takde hati nak manage coz lecturer yang paksa korang buat blog tu. Errrr tu alasan aku la. Apa-apa pun geng, selamat men-delete blog yang korang taknak tuuuu. Tata :D

No comments:

Post a Comment