888 Review

Apa itu Blog List?

Penulis : nurinafarhana Masa : 1:24 PM Comments : 8 Labels :

Blog List . Kadang-kadang boleh tersalah dengar sebagai black list . Hakikatnya kedua-dua terms tu takde connection langsung . Takde kaitan pon dua-dua ni . Bukan sedara-mara . Bukan sahabat handai mahupon musuh ketat . Banyak orang tahu black list tu apa, macam mana boleh terjadinya black list dan apa akibatnya bila di black listkan tapi tak ramai yang tahu blog list tu apa, macam mana nak wujudkan blog list dan apa kelebihan bila di blog listkan . 

Memang la dalam blog takde gadget Blog List tapi gadget tu boleh diwujudkan oleh blogger itu sendiri dengan pergi ke DASHBOARD dan cari LAYOUT . Klik ADD GADGET then cari gadget BLOG LIST . Klik tanda + . Masukkan URL blog yang kita rasa nak masukkan kemudian SAVE . Siap . ( Amboi ! macam buat tutorial pulak den nih . Mihmihmih ) . Bila dah siap, wujudnya akan jadi macam ni

.
.
.
.




APA ITU BLOG LIST ?

Blog list ni macam yang boleh dilihat pada picha di atas tu la . Tu la dia blog list . Kumpulan list-list blog yang kita dah listkan ke dalam blog list dan publishkan ia di blog kita bagi memudahkan orang lain dan kita jugak sebagai tuan punya blog tu alert pasal entry terbaru blogger lain . Jadi tak yah la susah-susah nak LOG IN blog sendiri semata-mata nak tahu apa entry terbaru rakan-rakan blogger lain . Lepas ni kalau LOG IN pon sebab nak update entry je . Bijak kan ? Hehe . ( Kembang sendiri . Tak memasal ) .

Bila ada blog list, entry ni pon kita boleh tahu tanpa Log In blog .


OOOO ... ITU RUPANYA BLOG LIST ... JADI MACAM MANA NAK DAPATKAN BLOG LIST TU ?


Erm ..... Bijak . Bijak . Soalan yang bijak tapi nampak sangat tak alert . Pergi tengok balik dekat perenggan atas . Ada di tulis dekat situ macam mana nak dapatkan widget ni . Scroll ke atas sekarang . ( Amboi ! Marah ! Kena jual baru tahu ) . Peace yo !

OK, OK . JADI APA PULAK KELEBIHANNYA BILA DI BLOG LISTKAN ?

Kelebihannya ? Kelebihannya .... bila awok telah di blog listkan oleh blogger lain di blog listnya ia akan meningkatkan traffic blog awok tanpa awok sedar . Dengan syarat awok kena la jugak selalu update blog awok tu . Baru la blog awok akan sentiasa berada di tempat pertama dalam carta blog list . Mesti akan ada orang nak klik punya .... Seriously . Diorang takkan tahan punya lah setakat tengok je . Mesti diorang klik punya . Trust me * siap buat muka bersungguh * . Tak ke awok nampak macam blog awok sedang dipromosikan ? Ha awok, jawab awok . Jawab .

JADI APA YANG PATUT I BUAT ?

U! U boleh lagi tanya apa yang patut U buat lepas baca bebelan dan pemberitahuan panjang lebar I ni . Ish ! U ni .... U tahu tak U dah buat silap besar . Besar sangat U tapi U jangan risau sebab kesalahan U tu takkan mampu heret U ke muka pengadilan untuk di adili di dalam Mahkamah . Sekarang ni apa yang patut U buat ialah .... join la mana-mana segmen pencarian blog list contohnya macam segmen kelolaan I ni . Hahaha . Promosi segmen sendiri . ( Kalau bukan den yang promosi nak harapkan siapa lagi kan  ) .

Ok lah, sekadar itu sahaja lah perkongsian yang mampu den buat . Harap membantu untuk memahamkan siapa-siapa yang tak faham tu :D

8 comments:

  1. eh eh, ternampak entry sendiri plak. hehe :)
    nice sharing ^^

    ReplyDelete
  2. HYE!! Dah join ke belum GA terbaru Iez? Kalau belum join, jemput lah join ye. Ada 40 hadiah untuk dimenangi tau>

    http://aqueiez95.blogspot.com/2013/02/mini-giveaway-by-iezwa-razk_15.html

    ReplyDelete
  3. Betul...bloglist memang penting...

    ReplyDelete
  4. Biasanya komen saya begitu mudah. Blogger tak perlu memikir banyak untuk menjawap. Komen saya biasanya dalam bentuk objectif. Hanya dua pilihan tak macam objektif pepereksaan sekolah yg ada lima pilihan. Dua pilihan tu ialah samada nak jawab atau tidak.

    ReplyDelete
  5. nice sharing sis

    jemput follow my blog robiahtul.blogspot.com

    ReplyDelete