888 Review

Apa yang biasa di tanya di kaunter pertanyaan?

Penulis : Fatin Farhanah Masa : 1:06 AM Comments : 0 Labels :
Bila asyik di asak dengan macam-macam soalan dan bila asyik di ajukan dengan macam-macam pertanyaan, terus aku rasa nak transform diri ni jadi kaunter pertanyaan . Serba-serbi tanya aku . Aish ! Aku mana la tahu banyak benda macam Mr GOOGLE . Aku jugak bukan retis sampai kena berdepan dengan soalan yang bertubi-tubi . Jadi boleh tak berenti layan aku macam ni ? Hahaha, over react kan ?

Ok, bercakap pasal kaunter pertanyaan ni, apa sebenarnya fungsi sebenar kaunter tu ? Dari pengamatan dan penghayatan mata aku yang dulunya dua tapi dah jadi empat sekarang, aku tengok kaunter tu sunyi-sepi,menyendiri,suam-suam kukukaki,kaku,bisu di satu sudut yang terpensil . Sedih aku tengok . Macam dianakcucukan oleh megamall-megamall yang besar lagi gedabak yang menjual macam-macam barang dunia sehingga puluhan ringgit duit aku lebur di kedai buku popular T.T . Takpe, mencari ilmu itu wajib tapi ilmu apa yang aku dapat dari majalah G3 ? Siap di cop kanak-kanak lagi oleh kengkawan aku = ='

Aaaaa yang aku ni pon satu hal jugak,aku tahu kaunter pertanyaan tu wujud tapi aku tak pernah pon pergi dekat kaunter tu and tanya apa-apa . Jadi aku agak curious la apa agaknya yang orang-orang yang pergi ke kaunter pertanyaan tu tanya ek ? Mungkinkah mereka tanya soalan-soalan yang sebegini ?
.
.
.
.
.
.

A : Encik, ni kaunter pertanyaan ke ?
B : Ye . Ada apa-apa yang awak nak tanya ke ?
A : Tu la pertanyaan saya tadi .
B : = ='

atau ini
.
.
.
.
.
.

A : Encik, dekat sini boleh tanya apa-apa ke ?
B : Ye .
A : Berapa banyak soalan yang boleh ditanya ?
B : Berapa-berapa yang awak nak .
A : Kalau saya tak nak tanya apa-apa ?
B : @#$%^&* ( dalam hati )

mungkinkah ini ?
.
.
.
.
.
.

A : Encik, kaunter jawapan takde ke ?
B : Ada .
A : Mana ?
B : Awak tanya, saya jawab, jadilah kaunter jawapan .
A : * terkesima *

Pssstt,agak-agak kalau aku betul-betul tanya soalan canggini dekat kaunter pertanyaan,berapa peratuskah kebarangkalian aku akan dapat hadiah penampar tawar ?

No comments:

Post a Comment