888 Review

Spot Check!

Penulis : nurinafarhana Masa : 12:55 PM Comments : 8 Labels :
Spot check ni satu perkataan yang sangat budak-budak asrama anti. Infact, budak-budak bukan duduk asrama pun alergik dengan perkataan yang satu tu. Dia punya alergik tu tahap gelabah berpeluh-peluh tak ingat dunia. Mengalahkan orang yang ada penyakit perpeluhan yang melampau. Kalau dekat sekolah dulu, cikgu-cikgu dan pengawas-pengawas akan spot check samada ada tak yang bawa barang-barang terlarang. Masa tu ... tandas jadi port utama tempat penyimpanan barang terlarang macam pisau, liquid paper, majalah ntah hape-hape and handphone and i-pad and semua yang terlarang dan yang dilarang lah.

Aku ingat, bila dah masuk universiti dah takkan face benda-benda macam ni. Nyata aku silap! Budak-budak universiti macam aku yang duduk dalam asrama ni pun kena menghadap perkara yang di panggil spot check ni. What the .... la weh! Terasa diri ni macam budak bawah umur sangat nak kena di spot dan check bagai! AKU! TAK! SUKA!

Kali ni spot check berbayar pula tu. Setiap satu barang elektrik bersamaan 10 ringgit. Kalau aku dah bawak 3 barang elektrik, memang 30 ringgit la yang terbang citer dia jap lagi. Aku macam dah ternampak-nampak je duit aku terbang jauh di tiup angin. Hmmm memang senang nak cari duit di zaman sekarang ni kan. Hai duit, kenapa la kau selalu hilang-hilang dari aku. Akhir-akhir sem macam ni aku sangat perlukan kau. Nampak gayanya malam ni makan megi la aku. sobsob :'(

8 comments:

  1. assalamualaikum fatin.bukan setakat alergik masa asrama sekolah,asrama politeknik pun rasa alergik tahap dewa.heheheh~

    yang pasti, tong sampah pun jadi harum bile nak letak barang.ahaahha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam Raiyana, haaa kan. Tong sampah pun boleh jadi port penyimpanan barang-barang.

      Delete
  2. Kalau ada mak bapak yang suka buat sportcheck, lagi kantoi macam2 :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa tu spot check paling scary ever after. Kantoi memang 'kiuk'.

      Delete
  3. wow, x sangka universiti pon ada spotcheck ! ingat SMK je... nasiblah...dekat skolah ada kwn sorokkan fon dekat papan kenyataan belakang . Dia pegi msukkan dlm kain yg ditampal tuu...haha . X tertangkap kot!

    http://hanismasturina.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dah terdesak semua orang akan jadi kreatif kan :)

      Delete