888 Review

Terasa macam bangang apabila ....

Penulis : Fatin Farhanah Masa : 9:30 AM Comments : 7 Labels :
Dalam dunia ni ada macam-macam perkara yang mampu dan boleh membuatkan kita yang bijak pandai ni TERASA MACAM BANGANG ABADI. Seperti biasa, tak seorang pun yang mahu dirinya kelihatan seperti bangang sehingga mampu membuatkan orang mengatakan dirinya bangang atau melihatnya seperti bangang atau menyumpahnya di dalam hati dengan perkataan bangang. Eh! Rasa bengang pula kita banyak sangat perkataan bangang disini. Tapi tu lah, kadang-kadang insiden-insiden yang bangang ni ada kalanya seperti tidak dapat di elakkan. Mungkin kita dah cuba untuk avoid it tapi tu lah. Redhakan saja sambil sorokkan diri dalam bilik dan tutup muka bukan sebagai tanda protes.

Kebanyakan perkara bangang yang berlaku kebiasaannya tersangatlah spontan seperti orang kata tiga, kita dengar tujuh atau orang kata benda lain, kita dengar yang lain dan mulalah merapu hingga menimbulkan rasa malu yang tidak dapat disangkal lagi kepada diri sendiri.

Perasaan bangang juga akan memunculkan diri apabila kita yang takde penyakit gagap ni tetiba tergagap-gagap macam bas KKKL yang tak boleh je ke tulis KL. Perlu ke K tu ada sampai 3 untuk sampai ke huruf L? KL je sudah! Ok, tetiba bas KKKL yang takde kaitan di kaitankan sama. Macam bangang je. See.

Yang lebih membangangkan lagi keadaan apabila kita marahkan seseorang pasal benda yang salah. Maksudnya macam adik kau tak buat pun kerja-kerja menceroboh gerobok baju kau tapi kau pergi marah dia bertubi-tubi tanpa pembelaan. Then mak kau datang pastu cakap dengan penuh nada yang mampu membengangkan kau sampai kau terdiam seribu bahasa sambil mulut ternganga macam kena kejutan tahap tak agak-agak. Apa yang mak kau kata sampai reaksi kau macam tu? Haaaa pergi tanya mak kau. Macam bangang je kan.

Situasi bangang yang seterusnya adalah apabila kau yang ulat buku ni dah jumpa buku tapi kaki masih gigih berjalan sambil mata tak lepas dari buku. Kau berjalan, berjalan dan terus berjalan yang pada pengakhiran jalan ada dinding atau ada orang yang berdiri tegak macam tiang lektrik. Pastu kau dengan jayanya menyembamkan muka kau ke arah objek itu. Heiiiii tahu tak insiden tu macam bangang! Nak nangis rasa.

Tapi lagi super duper triple bangang bila kau, si blogger nak post something di shoutbox seseorang tapi post kau tak berjaya di publish. Kebiasaannya kau mesti akan klik berkali-kali dekat button GO tu kan sampai post kau yang tak go go jadi go. Then kau tak puas hati. Kau klik pula button REFRESH. Eh! tak jadi apa juga nampaknya. Kau sekali lagi klik button GO dengan kasarnya sampai LEFT klik mouse macam nak tanggal. Geram punya pasal. Eh! makin sakit hati kita kau kata. Usaha terakhir kau adalah REFRESH PAGE tu. Then baru kau sedar yang post kau dah di post secara double triple pimple sampai kau rasa macam arghhhhh! Dan aku baru je selesai buat kerja bangang ni. Ya Allah!!!!! Perasaan dia memang macam arghhhhh yang sangat kemas. Malunya.

7 comments:

  1. hahaha.. berapa banyak bangang daa.. sabo eh? hehe..

    ReplyDelete
  2. haha.. ni mesti tgh bengang tahap gaban ni.. saba jelah ye.. :)

    ReplyDelete
  3. Jom join Segme: Doodle Aku & Gitar dan dapatkan doodle muslimah yang comel sambil memegang gitar. http://nasuhanass.blogspot.com/2013/08/segmen-doodle-aku-gitar.html

    ReplyDelete
  4. saborrr....... =) adehhhh.....hehehhee

    ReplyDelete