888 Review

Ujian kosentrasi : Fokuskah anda?

Penulis : Fatin Farhanah Masa : 12:03 AM Comments : 20 Labels :
CUBA JAWAB SECARA SPONTAN :

Menguji sejauh mana konsentrasi kita ..

- Jawab spontan, jangan banyak fikir,
- Baca satu demi satu,
- Concentrate!
- KITA MULA :

Permainan konsentrasi warna :

1. Kertas A4 apa warna dia ?

2. Asap warna dia ?

3. Tisu warna dia apa ?

4. Lembu minum apa ?

Yang jawab susu konsentrasi anda terganggu, sebab lembu minum air ..

1. Rambut anda warna apa ?

2. Tulisan ini warnanya apa ?

3. Jalan raya warnanya apa ?

4. Kelawar tidurnya bila ?

Yang jawab malam, ertinya kosentrasi anda terganggu. Sebab kelawar tidur siang hari.

1.
Warna cendol apa ?

2. Daun kelapa warnanya apa ?

3. Warna bagi kebanyakkan rumput ?

4. Harimau makanannya apa ?

Yang jawab rumput itu salah. Sebab harimau makan daging ..

Hmmmm dah ngantuk la tu . Boleh la pergi tido!


20 comments:

  1. jawapan lembu dengan harimau yang salah. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe :) Kosentrasi terganggu :) Dah,dah g tido :)

      Delete
  2. hahaha...kalau jawapan tu semua salah..memang terganggu le..hahaha

    ReplyDelete
  3. adoyaiii.... kehilangan kosentrasi yg teramat dahsyat :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak! Bahaya tu. Kena bina kosentrasi semula :)

      Delete
  4. yang pertama dan kedua, terganggu. yang ketiga je tak terganggu. hehehe.

    Jemput ke blog saya ye?

    From,

    Nasz

    www.mohdnaser.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabas~ Hehe :)

      Oh, In Shaa Allah :)

      Delete
  5. Yes.. Dpt jawab semua... Ingat ayat awak paling atas awak tulis supaya jangan banyak fikir... Sukalah.. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah!!!! Betul2 alert ni langsung takde kesilapan :) Tahniah :)

      TQ :)

      Delete
  6. hahaha only 'daging' je that i manage to ans correctly..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok la tu, sekurang2nya ada jugak yg betul dari salah langsung. percubaan pertama memang selalunya gagal :)

      Delete
  7. Hahahah. All my answer is wrong. xDDD But I'm not sleepy la.

    http://alienfromthepluto.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. How can be like that? Takpe, cuba lagi nanti :)

      Delete
  8. tersedia follow..

    dari segmen http://honeyoyeke.blogspot.com/2013/05/the-first-g-giveaway-by-lulla.html

    ReplyDelete
  9. heeee.. lembu minum susu, harimau mmg mkn daging.. =P

    ReplyDelete