888 Review

Ujian kosentrasi : Fokuskah anda?

Penulis : Fatin Farhanah Masa : 12:03 AM Comments : 20 Labels :
CUBA JAWAB SECARA SPONTAN :

Menguji sejauh mana konsentrasi kita ..

- Jawab spontan, jangan banyak fikir,
- Baca satu demi satu,
- Concentrate!
- KITA MULA :

Permainan konsentrasi warna :

1. Kertas A4 apa warna dia ?

2. Asap warna dia ?

3. Tisu warna dia apa ?

4. Lembu minum apa ?

Yang jawab susu konsentrasi anda terganggu, sebab lembu minum air ..

1. Rambut anda warna apa ?

2. Tulisan ini warnanya apa ?

3. Jalan raya warnanya apa ?

4. Kelawar tidurnya bila ?

Yang jawab malam, ertinya kosentrasi anda terganggu. Sebab kelawar tidur siang hari.

1.
Warna cendol apa ?

2. Daun kelapa warnanya apa ?

3. Warna bagi kebanyakkan rumput ?

4. Harimau makanannya apa ?

Yang jawab rumput itu salah. Sebab harimau makan daging ..

Hmmmm dah ngantuk la tu . Boleh la pergi tido!


20 comments:

  1. jawapan lembu dengan harimau yang salah. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe :) Kosentrasi terganggu :) Dah,dah g tido :)

      Delete
  2. hahaha...kalau jawapan tu semua salah..memang terganggu le..hahaha

    ReplyDelete
  3. adoyaiii.... kehilangan kosentrasi yg teramat dahsyat :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak! Bahaya tu. Kena bina kosentrasi semula :)

      Delete
  4. yang pertama dan kedua, terganggu. yang ketiga je tak terganggu. hehehe.

    Jemput ke blog saya ye?

    From,

    Nasz

    www.mohdnaser.com

    ReplyDelete
  5. Yes.. Dpt jawab semua... Ingat ayat awak paling atas awak tulis supaya jangan banyak fikir... Sukalah.. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah!!!! Betul2 alert ni langsung takde kesilapan :) Tahniah :)

      TQ :)

      Delete
  6. hahaha only 'daging' je that i manage to ans correctly..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok la tu, sekurang2nya ada jugak yg betul dari salah langsung. percubaan pertama memang selalunya gagal :)

      Delete
  7. Hahahah. All my answer is wrong. xDDD But I'm not sleepy la.

    http://alienfromthepluto.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. How can be like that? Takpe, cuba lagi nanti :)

      Delete
  8. tersedia follow..

    dari segmen http://honeyoyeke.blogspot.com/2013/05/the-first-g-giveaway-by-lulla.html

    ReplyDelete
  9. heeee.. lembu minum susu, harimau mmg mkn daging.. =P

    ReplyDelete