888 Review

Maaf! pengguna YES 4G!

Penulis : nurinafarhana Masa : 11:00 AM Comments : 0 Labels :
Assalamualaikum, hai! 

Today is Wednesday, 24062020 ( ceh! speaking pulek. Hihi) Haish! Last entry aku adalah di tahun 2018 pada bulan 12. Lepas tu setahun setengah kemudian baru update lagi (tepuk dahi). 

So today aku nak buat entry ringkas dan simple je berkenaan YES 4G. Entry ni berkenaan permohonan maaf setulus-tulusnya sekiranya  entry pada tahun 2015 ni tak begitu membantu pengguna-pengguna YES 4G yang lain untuk reset password huddle masing-masing. Tapi ramai yang kata sangat-sangat membantu (syukur alhamdulillah)

FYI, aku dah lama terminate YES 4G. Satu, sebab aku dah habis belajar. Dulu beli huddle YES tu untuk memudahkan urusan search maklumat kat internet untuk buat assignment. Yang kedua sebab coverage YES 4G pada sekitar tahun 2013 sampai 2015 teruk gila. Bukan semua kawasan dapat liputan. Masuk kawasan kampung yang hutan-hutan sikit terus signal jadi kuning, paling teruk merah. Ni cerita waktu tu la. Sekarang iolls tak tahu. Kena tanya pengguna-pengguna YES semasa.

Ini huddle yang aku guna dulu


So yeah! Kalau yang dah sampai ke entry YES 4G aku sebelum ni sebab mencari informasi untuk reset password tapi tak berjaya reset juga, aku menyusun 10 jari minta ampun dan maaf kat kalian. Nasihat aku better call terus customer service YES untuk pertanyaan lanjut berkaitan reset tu.

Terimalah permohonan maafku. Siap bagi bunga dah nih!


Alasannya, aku tak tahu kalau sekarang cara reset password YES 4G dah berubah atau masih sama sebab as i mention earlier aku dah lama terminate YES 4G. Sekitar tahun 2015 hujung tahun atau awal tahun 2016. Begitu lah kira-kiranya.

TAPI ...

Sebenarnya dalam kotak huddle YES yang kita beli tu pun dah disediakan manual untuk reset password. Try korang pergi buka kotak and belek satu-satu. Belek dengan tenang. Jangan kerut-kerut dahi. Nanti makin kusut. Cuma kalau memang tak ada or tak jumpa ... sila lah baca balik perenggan keempat ayat di baris ketiga. Yes! ayat yang tu la. Yang call customer service tu (:

Sampai di sini sahaja bantuan yang dapat aku salurkan. Terima kasih sudi menjadikan entry dalam ni sebagai rujukan kalian.

xoxo.

Oh wait! Kalau rajin baca jugak komen-komen dalam entry cara ubah password YES 4G. Ada juga yang tinggalkan step-step reset di situ.

xoxo (again :p)

No comments:

Post a Comment