888 Review

Cara ubah password YES 4G

Penulis : nurinafarhana Masa : 10:29 PM Comments : 94 Labels :

Assalamualaikum

Wah ... nampaknya ramai orang sampai ke site aku sebab nak tahu pasal Yes. Welcome to YES4g Family :). Ada juga yang sampai ke sini sebab nak tahu cara ubah password YES4g. Sayangnya aku takde buat entry pasal tu. Musti mereka kecewa kan. Tapi takpe, aku bukan jenis suka buat orang kecuwa lama-lama. Jadi aku wujudkan entry ni.

Awalnya ye kawan-kawan semua, saya pun ada masalah dengan penukaran password huddle saya. Sebab dah lama tak buat. Jadi lupa. Bila lupa mesti berlaku kesilapan. Bila berlaku kesilapan, huddle tak berfungsi. Bila huddle tak berfungsi, aku jadi gelabah. Bila aku gelabah, aku jadi murung. Bila murung, aku cepat emo. Bila cepat emo, tak boleh silap sikit. Mesti nak mengamuk. Tambahan pula aku seorang perempuan yang sifatnya hormon tak menentu. Naik turun sesuka hati macam roller coster. Aku taknak korang jadi macam tu. So kita hepi sama-sama keyh. Haaa yang lelaki, takyah nak sinis sangat baca. Korang pun kalau dah start emo lagi terok dari pompuan datang bulan tau!

Boleh kita mulakan sekarang? Kalau boleh ... Ikut step-step ni tanpa skip ye. Jujur!


First step :-
 Taip http://192.168.1.1/. atau klik je la link tu. Nanti dia akan bawak korang ke satu laman yang tulis ... Welcome to YES4g

Second step :-
Di ruangan login dan password ... kedua-duanya korang isikan perkataan ADMIN. Tau. Jangan isi benda lain. Nanti jadi lain. Bila jadi lain ... korang akan start emo. Kan entry ni nak tolong korang supaya tak emo tak tentu hala. Jadi baca betul-betul. Jangan buat kepala sendiri!

 Third step :-
Bila dah berjaya masuk, pergi ke factory reset. So reset la apa yang korang nak reset. Bila dah reset, huddle korang akan kelip-kelip dan mati sendiri. Masa tu jangan panik. Tu memang biasa bila kita buat reset. Nanti dia akan hidup sendiri. Tapi kalau rasa tak sabar, hidupkan secara manual pun boleh. Maksudnya korang hidupkan.

Last step :-
Korang kena connectkan ia ke handphone atau lappy atau ke kedua-duanya sekali. Pastu masukkan password wifi yang baru. Dan. Purrrr! Boleh guna dah. Yeayyyy.

Semoga berjaya :D Harap perkongsian ni bermanfaat  heeeeee :) Oh! tapi sebelum tu ... pastikan yang korang nak reset password tu adalah huddle korang sendiri bukan orang lain punya. Andddd dun wori walaupun line dia kaler merah sekali pun ... dia takkan mengganggu proses penukaran password. Ingat tu :)

p/s : Kalau dah ikut step. Dengan jujur. Tetap jugak terjadi masalah. Aku mintak maaf keyh. Apa yang aku dapat tolong adalah dengan suggest korang pergi ke booth atau kedai Yes berhampiran. And kalau masa line kelip-kelip merah tak dapat nak ubah password ... hmmm tunggu a sampai line jadi kaler kuning ke hijau ke, keyh?


Wassalam :D



94 comments:

  1. Hye there... one of Yes4g user datang menjejak ke sini.. hehehehe :D

    ReplyDelete
  2. Saya guna yes4g super 98 sudah 3 bln. Saya dapati kuota cepat habis walaupun saya tak guna u tube or updates apps n windows. Kenapa ye. Ada tips x?

    ReplyDelete
  3. Im trying to reset my Yes 4g huddle right now.Since dah lama xguna so lupa password haha..Now nak cuba this tip harap menjadi 😂😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. tekan butang power lama2 dlm kiraan 45 saat atau lebih sampai lampu led wifi dan 4g blink2 dan padam sendiri tunggu lampu tersebut nyala semula sampai warna hijau....pastu tgk nama wifi akan menjadi >> yes, your are amazing--xxxxxxx tekan connected bila dah connected barulah buka balik 192.168.1.1 untuk tukar id baru

      Delete
    2. Macam mana nk buat ye?bleh tolong ajar tk..wsap sy 01120605828

      Delete
  4. Alhamdulillah menjadi. ! Tq for the tips 💐💐

    ReplyDelete
  5. factory reset pun x jumpa ni. version lain ke

    ReplyDelete
  6. hye. boleh x guna steps ni klau guna yes zoom?

    ReplyDelete
  7. Sy tak faham tentang pernukaran password boley tolong ajaar lebih detail lg

    ReplyDelete
  8. Boleh tolong ajar lebih detail lg?

    ReplyDelete
  9. Cmner ea tak bape faham.bole tolong ajar lebih detail lg?

    ReplyDelete
  10. sy pon panik awal2..pastu ok dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) kelakar je tp bagus la tu. moral of the story... jangan cepat gubra. heheh

      Delete
  11. saya dah masukkan 'ADMIN' tapi dia keluar wrong password??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tekan power button lama2 sampai lampu semua menyala lebih kurang 1 minit..automatik huddle tu akan reset semula,pastikan ID dan PASSWORD jangan lupa..so bila dah reset masuk browser tapi 192.168.1.1 dan masukkan password iatu ADMIN..ada faham..😀😀😀

      Delete
  12. saya dah masukkan login 'ADMIN' tapi kenapa dia keluar wrong password ??

    ReplyDelete
  13. Sy g alamat ip yg diberi dah 100 kali tp dia asyik ckp the server stop responding..So sy buat sendal pintu je huddle ni sbb xle pakai lgsung..Sementara tggu kontrak hbs..Dah la menipu je yes 4g ni bru bukak fb 15 minit dia dah telan 900mb data..Serik dah lps ni sumpah aku x amik lg dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la kita bro..yes mencekik data..so lepas ni jgan rekeman dengan kawan..sebab ia berbahaya😂😂 aku dah goreng dah huddle sampai hangus 1 jam dalam periuk..

      Delete
  14. thanks a lot!!! you've helped me a lot tho!!

    ReplyDelete
  15. Username dan password admin yg macam mane ??? Banyak kali bubuh tapi salah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kita nak masuk tukar ID ataw PASSWORD kan sebelum tu kena isi PASSWORD untuk huddle tu baru dia akan masuk untuk ID dll.

      Delete
    2. kalau huddle atau yeszoom tu da reset password device nya adalah admin (huruf kecil) jangan besar)besar kalau xrak jadila

      Delete
  16. Username dan password admin yg macam mane ??? Banyak kali bubuh tapi salah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai amirul faiz, awk just taip perkataan "admin" then submit tapi kalau tak blh jugak better awk rujuk mana-mana kedai YES berhampiran or call careline YES. Saya dapat tolong awk setakat tu ja. Thanks sudi datang blog saya. Singgah lagi ye :)

      Delete
  17. Replies
    1. Hai Fazira, saya tak pasti link yg saya bagi ni valid lagi ke tak. Awk ada simpan lagi manual yag YES bagi? Try rujuk dalam tu. Rasanya ada. Try ye. Saya dapat tolong setakat tu ja. BTW thanks sudi jadikan blog ni as rujukan. Datang lagi ye :)

      Delete
    2. ip tu dah tak valid.. Jadi ADSL Router TM.. dah beratus kali cuba

      Delete
    3. Hai korang, korang ada simpankan manual yes masa beli huddle dulu? Dalam tu ada juga tunjuk step nak tukar password sebenarnya. Try tengok. Takpun call je servis center. Dia boleh tolong buatkan penukaran password korang tu. Tq :) Harap membantu :D

      Delete
    4. wifi kena connected dulu baru buka 192.168.1.1 dan pastikan semua vpn atau psiphon ditutup terlebih dahulu

      Delete
  18. link di atas dah tak boleh guna ke?

    ReplyDelete
  19. kenapa sy type admin tetap x boleh......HELP

    ReplyDelete
  20. sya x boleh log in nih? mcam mne?

    ReplyDelete
  21. seye terlupe paswod nak bua cam mna ni

    ReplyDelete
  22. Kalo terlupa password yg ditukar tu camna...

    ReplyDelete
  23. Saya dh isikan admin kedua2 ruangan…… tpi x bulih pon

    ReplyDelete
  24. Saya dh masukkan kedua2 ruangan dgn admin…… tpi xjadi pon

    ReplyDelete
  25. assalammualaikum. Nak tanya kenapa dah tulis password dan username admin masih xboleh masuk?

    ReplyDelete
  26. Tu klu berjaye masok klu x pat masok....sebab bnyk kali masok kan ADMIN tpi x boleh2 jgk asal ya

    ReplyDelete
  27. Tenkiu kak. Nsb dh ada link atas. T_T emo betoi nak bagi keluar yang Zoom pny site tu. tak letak / kat blakang skali kot.

    ReplyDelete
  28. port forwarding setup plox!!!!i need to up a server but i have to set my port fowarding to 28015

    ReplyDelete
  29. Sya boleh buka admin IP address ni sekali je, pastu smpi skrg masih x boleh....."The page can't be displayed"..knape ye...internet yg saya pakai ni celcom. xkanlah internet celcom ni lembab plak...baru je bayar bil...hmmmm please gegurl help me..

    ReplyDelete
  30. sepatah habuk tak paham ok bai
    ]

    ReplyDelete
  31. Kalau tukar password guna phone and guna yes zoom boleh ke?

    ReplyDelete
  32. Awai2 aku baca hang punya blog ni, aku stress.. bila aku stress.. aku emo.. bila aku emo.. aku ngamuk.. bila aku ngamuk.. aku bebal.. tapi, nasib baik membantu at the endnya.. tq.

    ReplyDelete
  33. thank you for sharing ;) it works!

    ReplyDelete
  34. dh reset pastu letak id yes tp password id yes xtahu haaa e2 masalahnya,,, aduhhhhhhhhhhh huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. 192.168.1.1 pastu masuk password admin dan submit pastu as again leter

      Delete
    2. maybe huddle tu pakai password lama bukan password admin, dan jika reset huddle baru password admin (huruf kecil)

      Delete
  35. Kalau x leh log in..reset je semua..pas ru masukkan new pasword n new user

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau reset pasword mula ialah admin (huruf kecil) pastu new password sendiri

      Delete
  36. macam mana cara nak tukar id yes?

    ReplyDelete
  37. 1 - Type http://(192.168.1.1) into the address bar of your browser while connected to the zoom via Wi-Fi LAN..

    2 - The default password of the device is (admin).

    3 - You may change your device password.Or choose (ask again later) to change it at a later time.

    4 - Click (basic setup).

    5 - Key in your Yes ID/password.

    6 - Change your Wi-Fi network name SSID and secure it with a password.(Click review and save).

    7 - Review settings,once confirmed click (save).

    **(msukkn pass tulis je -admin-)
    **(die sruh msukkn pass dan comfirm pass tu pun tulis gak -admin-)
    **(basic setup nti Yes id tu nti msukkn num yg anda dftar..cnth 01861*****@yes.my)
    **(password pulak,yg kdai mula2 bg pass kekal..cnth 123*****)
    **(lastly,security pastikan msuk pass yg uols nak..settle..hahaha

    ReplyDelete
  38. Untuk zoom dia username dan password , ADMIN tu hanya untuk hundle sahaja kalau zoom apa yer ? Or pakai id sendiri ?

    ReplyDelete
  39. Lepas type 192.168.1.1 masuk password admin dan lepas tu as again leter

    ReplyDelete
  40. thank you sis..muaahhckit

    ReplyDelete
  41. Npe xbulih masuk....aku masukkan admin kedua2 ruangan

    ReplyDelete
  42. Kena pergi tempat daftar hari tu dan tanya ni.

    ReplyDelete
  43. Alhamdulillah , jadi laaa 😍 thanks awakk 😘

    ReplyDelete
  44. cara reset id utk yes Zoom pun sama ke. ? nape xde jumpa pun factory reset.. tmpt nak masukkan id pun xde..boleh tlg ajar x..?

    ReplyDelete
  45. Aku da tukar pasword kt yes email.. Boley ke aku reset huddle guna cara ni.. Mohon jwb..

    ReplyDelete
  46. Aku da tukar password kt email yes.. Boley ke aku reset huddle gune cara ni.. Mohon jwb

    ReplyDelete
  47. Kak, kenapa lepas saya tukar ssid ,username yg naik kt device tu, trus jadi kelip2.😭😭😭😭

    ReplyDelete
  48. Assalamualaikum...Cua try cara ni:

    Sebelum nak buka browser 192.168.1.1 tu kena resetkan modem dulu,cara reset modem tu kea tengok dkt belakang modem tu ada lubang kecik,jolok lubang tu dgn jarum sambil tekan button dlm lubang tu selama 30 saat,lpas tu lampu kodem akan berkelip..Lpas modem dah nyala,lpas tu nama wifi kita akan tukar jadi YeS,connect line wifi kita tu,las tu baru pergi ke browser google chrome dan taip 192.168.1.1 dan dia akan minta username dan pasword.Taip dkt username tu admin dan pasword juga admin huruf kecik tau.Lpas ah berjaya tu baru boleh tukar pasword yang baru dkt situ..Selamat mencuba.

    ReplyDelete
  49. sy sdh try berapa kali msuk admin kat password..nape x lps2 ni adoi frust tau !

    ReplyDelete
  50. Asalamualaikum sis, syukran jazilan atas perkongsian tip, alhamdulillah saya berjaya reset password, semoga Allah S.W.T merahmati sis selalu, amin.

    ReplyDelete
  51. Nk try buat ni,mintak² jadi..ape pun terima kasih bg tips yg sangat berguna pd pengguna Yes zoom...jom lah sy belanja KFC,tp Oder kentang putar cukup lah,ayam xblh....heheheheheehhehe...thank you..

    ReplyDelete
  52. salam..sy dh try tapi tetap tak boleh tukar..msukkn admin dkt dua dua ttp tak boleh..mohon bantuan

    ReplyDelete
  53. Best Time Tracking Apps - The closing list over apps & resources because of freelancers. Communication. Briefing. Time management. Project management. Financial management. Other beneficial assets & apps because of freelancers.

    ReplyDelete
  54. Assalam..hai, saya ada huddle xs lte yes..tp tk pnh guna lg..dan skrg saya dh stop yes..soalannya..huddle xs lte dan yes zoom blh jual blk tak kat yes centre or let go kat sapa2..mngkinkah blh resert blk n org lain blh guna..tq

    ReplyDelete
  55. pernah x hilang modem yes4g? sy punya hilang dgn sangat misteri. hilang dlm kereta tapi cari punya cari still x jumpa. tolong doakan sy jumpa modem sy kalau x kena bayar rm300 utk yg baru

    ReplyDelete
  56. Salam. Tumpang tanya. Sy terlupa password wifi sy.blh tunjukkan cara nk tahu balik psswrd tu x. Blh emailkan ke sy caranya.

    ReplyDelete
  57. Tak boleh.. Masa enter password admin keluar wrong password

    ReplyDelete
  58. Tq! Membantu sangat post ni. Alhamdulillah dah berjaya

    ReplyDelete