888 Review

Selamat Malam

Penulis : nurinafarhana Masa : 12:48 AM Comments : 0 Labels :



Hujan rahmat membasahi bumi. Menghapuskan segala kekotoran yang terpalit di dunia fana ini. Itu pun sekadar kotoran yang mampu untuk dihapuskan. Rintik hujan yang menimpa tanah bagaikan melodi indah. Melenakan lagi insan yang sememangnya sudah berjam-jam lamanya berlayar ke alam mimpi. Rasa sejuk ni ... macam dekat TanahTinggi. Beku. Tinggal aku  sahaja yang masih cekal bersengkang mata di kala suasana hebat menggoda. Bunyi cicak lelaki berdecak. Cakcakcak. Mungkin dia cuba berborak dengan aku agaknya. Nak berasmaradana dengan cicak perempuan, takde. Dah cari kemana-mana tapi tak dijumpai. Mungkin maksud cakcakcak dia tu ialah "Apehal kau tak tido lagi doe? Orang lain dah lama tido. Kau tukar shift dengan burung Pungguk ke apa? Padan la aku tak nampak si burung hantu tu malam ni " Aku main agak je dia cakap macam tu. Susah juga nak menyelami fikiran seekor cicak ni. Lepas berdecak beberapa kali tapi aku buat tak layan. Cicak tu membawa hati cicaknya yang kecewa dan membelah siling menuju ke destinasi yang aku rasa tak penting untuk aku tahu. 


Mata aku masih segar walaupun dah macam bunga yang hampir layu. Tunggu masa je kepala ni nak lentok ke bantal. Hujan pun dah tak segalak tadi mencurah ke tanah. Dah start rintik-rintik. Seperti sama-sama berkongsi perasaan layu aku. Romantik betul bunyi jatuhnya air hujan. Tit tit tit. Setitis setitis jatuh. Aku jadi terbuai. Selamat malam.

Tanda-Tanda Orang Lelaki Merajuk

Penulis : nurinafarhana Masa : 9:55 AM Comments : 9 Labels :

Nak tengok orang laki merajuk ni payah sebenarnya. Diorang ni boleh dikatakan spesis yang survive lagi kental tahap gaban. Tak main la melajuk-lajuk ni. Merajuk cuma sinonim dengan perempuan je ... Kata adik aku. Apa barang nak merajuk-rajuk,kan????? Tak macho la macam tu. Kata adik aku lagi. Tapi bila diorang dah start merajuk .... memang tak dapek den nak nolong. Actually, cara orang laki merajuk ni senang je nak detect. Tapi kadang-kadang payah juga nak faham. Ada masanya masa tak merajuk pun diorang boleh jadi serupa merajuk sampai si gadis jadi gelabah tak semene-mena. Lantas mengeluarkan soalan punca. Punca apa? Punca sesi pujuk-memujuk. "Awak merajuk ye?" Akhirnya baik-baik tak merajuk terus jadi betul-betul merajuk. Sebagai langkah mengelakkan salah faham dan menambah pengetahuan am anda si gadis sekalian .... Sila la rajinkan diri teroka isi kandungan ini. Cekidauddddd ....


Perkara yang paling selalu orang laki buat bila nak merajuk ialah DIAM. Diam sediam diamnya. Nak layan orang pompuan bercakap pun malas. TAKNAK! Masa ni diorang mula la jadi manusia OKU. Bagi respon pun cuma dengan angguk kepala atau iyakan semadang apa yang si gadis cakap.

Kadang-kadang diorang akan BUAT TAK TAHU je dengan si gadis. Buat tak paham. Masa ni si gadis kena banyakkan bersabar. Kalau tak ... boleh main fire fire antara satu sama lain. Kes naya tu.

Lepas tu kalau diajak makan sama-sama, dia akan MENOLAK! Haaa ... merajuk la tu.

Dah la ajak makan pun tak nak, lepas tu boleh pulak buat MUKA MASAM. Sakit pulak hati kita ni bobieee! tapi nak buat macam mana, lumrah. Itu dah macam paten muka yang akan dilakukan oleh sesiapa pun yang merajuk. Tak kira la kecik besar, tua muda, laki pompuan. Sepesen je. Takde pembaharuan langsung.

Dan paling tak menahan ialah MATIKAN HANDPHONE. Macam pompuan je gaya merajuknya. Pastu bagi alasan bateri kong. Padahal taknak dengar suara si gadis. Takut marah makin meluap-luap katanya.

Jadi, hai si gadis yang manis, kalau awak tengok boy awak buat perangai seperti ini, paham-paham la sendiri. Pujuk. Jangan tak pujuk.